Verksamheter i Brunnsbokyrkan

Här kan du ta del av verksamheter som sker i Brunnsbokyrkan - både för barn och vuxna och både på dag- och kvällstid.

En kvinnlig präst och två andra sitter vid ett bord och samtalar.

Alpha

Introduktion till kristen tro som vill presentera tron och dess innehåll. Tors 2024 12.30, Brunnsbokyrkan. Anmälan krävs.

En äldre kvinna sitter och stickar.

Arbetskretsen i Brunnsbokyrkan

Vill du vara med i en handarbetsgrupp så har du hittat rätt! Vi förenar nytta med nöje, medan vi umgås och gör handarbeten. Det är en arbetsgemenskap där resultatet av vårt verk går till hjälpverksamhet. Mån 2024 12.15, Brunnsbokyrkan. Intresseanmälan.

Bäckebol Vocalis

Blandad vuxenkör som sjunger allt från klassiska verk till klingande gospel.

Selmakören

Kören för Dig som är ledig på dagen och sugen på att sjunga. På ett lättsamt och härligt sätt sjunger vi och lär oss nya sånger tillsammans. Inga förkunskaper behövs!

Well of Joy

Musikgrupp där elbas, elgitarr, piano och trummor oftast är representerande och så sjunger vi förstås också. Det blir mycket lovsång men även andra stilar förekommer.

Studiecirkel om klimatet

Vad händer med klimatet, vad görs och vad kan göras? Varannan tisdag 2024 17.30, Brunnsbokyrkan. Anmälan krävs.

En grupp människor korsar varandras armar och håller händer.

Ta in – ge vidare

Vi övar oss i att försöka förstå vår medmänniska och möta henne på ett relevant sätt med evangeliet.

Utrustad & delaktig

Vilka gåvor har du? Vill du vara med på en spännande ”talangjakt” och upptäcka dina gåvor? Lämna intresseanmälan.

Musikmedverkan

Ensembler/Musikmedverkan

För dig som vill vara med och bidra med instrumentalspel eller sång i församlingens gudstjänster, enskilt eller i grupp.