Foto: Julia Högefjord Åslund

Säve kyrka

Säve kyrka tros vara från 1200-talet, men byggdes ut och fick sina enastående takmålningar på 1700-talet. På denna sida kan du ta del av vad som sker i Säve: Gudstjänster, grupper och körer.

Kommande evenemang

Påskdrama med små och stora

Från intåget i Jerusalem till korset och uppståndelsen.

Påskdagsgemenskap

Påskdagsgemenskap i Säve – gudstjänst och påsklunch! Kom och fira påskdagen tillsammans.

Vill du ge en gåva till söndagens kollekt?

Swisha valfri summa till swishnummer 1234617635 eller skanna QR-koden i swish-appen.

Läs mer och kontakta oss!

Verksamheter i Säve

Här kan du ta del av verksamheter som sker i Säve - både för barn och vuxna och både på dag- och kvällstid.

Om Säve kyrka

På denna sida kan du läsa mer om Säve kyrkas historia och gå en virtuell rundvandring i kyrkan och se inspelningar som gjorts i kyrkan.

Säve församlingshem

I anslutning till Säve kyrka ligger församlingshemmet. Här finns en uthyrningslokal som ofta nyttjas i samband med kyrkliga handlingar.

Det är vi som jobbar på Backa pastorat, välkommen att kontakta oss!

Boka dop och bröllop!

Boka dop online

Här kan du via webben hitta lediga doptider i Backa kyrka, Brunnsbokyrkan, Kärra kyrka, Säve kyrka och Tuve kyrka. Om du har en förfrågan gällande någon av pastoratets övriga kyrkor är du välkommen att kontakta oss via telefon, 031-17 98 00.

Boka vigsel online

Här kan du via webben hitta lediga vigseltider i Backa kyrka, Brunnsbokyrkan, Kärra kyrka, Säve kyrka och Tuve kyrka. Om du har en förfrågan gällande någon av pastoratets övriga kyrkor är du välkommen att kontakta oss via telefon, 031-17 98 00.

Förskolan Fisken har två avdelningar!

Fisken

Förskola med två avdelningar för barn 1-5 år i Säve församlingshem.