Dop

Vart är vi på väg? Vi reser mot gemenskap och omsorg livet ut. Hoppa på tåget! Vi är med dig på resan genom livet med dopet som första hållplats. På denna sidan kan du bland annat gå virtuella vandringar i Backa pastorats kyrkor, utforska lokaler till dopkalaset och boka dopet direkt på webben!

Livet är en resa som består av nedför- och uppförsbackar. Genom dopet ber vi Gud vara med personen på resan, samtidigt hälsar vi den som döps välkommen till Guds stora familj!

För dop i Backa kyrka, Brunnsbokyrkan, Kärra kyrka, Säve kyrka och Tuve kyrka kan ni enkelt boka tid direkt på hemsidan. Om du har frågor eller vill boka någon av de andra kyrkorna i Backa pastorat är du välkommen att kontakta bokningen, telefon 031-17 98 00.

Läs mer!

Dopinformation

På denna sida kan du bland annat ta del av praktisk information och vad som gäller för musik vid dopet.

Utforska kyrkorna i Backa pastorat

På denna sida kan du ta del av kort information och en virtuell vandring av Backa pastorats sju kyrkor.

Kontakt/Press

Här hittar du bland annat kontaktuppgifter till expeditionen och medarbetare i Backa pastorat.

Drop-in: Smidigt, enkelt och stämningsfullt!

Drop-in vigsel och dop

Nästa drop-in tillfälle är den 4 maj kl. 14-16 i Backa kyrka. Att gifta sig eller döpas kan vara enkelt. Kyrkan ordnar med präst och musik för vigselpar och dopfamiljer. Ingen tidsbokning behövs - kom som ni är!