Backa pastorats förskolor

Här finns fyra Reggio Emilia inspirerade förskolor med kristen profil. Vi har små barngrupper, goda samarbeten med lokala samhällsaktörer och eget kösystem med syskonförtur. Förskolorna finns i Backa, Kärra, Säve och Tuve - välkommen att ansöka!

En trygg vardag för våra barn

I Backa pastorat finns fyra förskolor där närmare 100 barn dagligen leker, skapar och utforskar. Med barnen i fokus skapar engagerade medarbetare trygga miljöer för barnen där omsorg, utveckling och lärande bildar en helhet. Förskolan ska vara en trygg och lekfull plats där varje barn känner sig sedd, betydelsefull och värdefull och tillsammans med varandra och pedagogerna växer och utvecklas.

Lammet

Förskola med två avdelningar för barn mellan 1-5 år i Backa församlingshem.

Duvan

Förskola med en avdelning för barn 1-5 år i Kärra församlingshem.

Fisken

Förskola med två avdelningar för barn 1-5 år i Säve församlingshem.

Tufvan

Förskola med en avdelning för barn 1-5 år på Tuve torg (vid Glöstorpskyrkan).

Ansök om förskoleplats till någon av förskolorna

Backa pastorats förskolor har en egen kö. Vi erbjuder alltid plats efter kötid, dock med syskonförtur.

Sök plats

För vårdnadshavare

Inskolning, sjukdom, planeringsdagar och veckans matsedel - här finns viktig information för dig som vårdnadshavare med barn på våra förskolor. På denna sida hittar du även familje- och inkomstredovisningen samt information om hur du säger upp din plats.

Om oss

Här kan du läsa mer om vår värdegrund och vad det innebär att vi har en kristen profil. Här hittar du också information om vårt likabehandlingsarbete och förskolans styrdokument.

Jobba hos oss

På denna sida publiceras lediga tjänster, här kan du även ansöka om att bli vikarie.