Flera fyllda matkassar.
Foto: Line Beutler /Ikon

Matinsamling

I alla våra kyrkor har vi matinsamling för människor i nöd. Torrvaror, kaffe och konserver mottages gärna. Vill du bidra med pengar istället, då kan du använda diakonins swishkonto 123 494 48 07. Tack för din gåva!

Höga levnadskostnader gör att behovet av hjälp till mat är stor. Varje vecka besöks svenska kyrkans diakonimottagning av många människor som inte har råd att köpa mat när man har betalat sina räkningar. Har du möjlighet så hjälp oss att hjälpa.
Exempel på vad som efterfrågas:
Ris, pasta, linser. Kaffe/te. Flingor, havregryn och mjöl. Olja, konserver såsom t ex krossad tomat, majs pastasås, bönor, fisk.
Soppor i burk eller i tetrapack. Ägg i småförpackningar, toapapper, tvål, schampo, bindor och tamponger, tvättmedel.