Foto: Simon Magnussen

Dagläger på Färgengården

För barn som börjar årskurs 2 upp till de som börjar årskurs 6. Sommaren 2024 erbjuder vi vecka 32! Här hittar du som förälder info om daglägret och anmälan.

ANMÄLAN ÖPPNAR: måndag 8/4 12:00.

Då kommer knappen nedan att funka.

Svenska kyrkan Alingsås bjuder in barn som börjar årskurs 2 upp till de som börjar årskurs 6 till dagläger. Lägret är på Svenska Kyrkans lägergård Färgengården vid sjön Färgen, ca 5 minuter från Alingsås.

Datum 2024:
Vecka 32, 5 augusti - 9 augusti (måndag - fredag)

Kostnad:

300 kr, allt ingår - bussresa till och från Färgengården, frukost, lunch, eftermiddagsfika. Betalas kontant på lägret eller via swish.

Buss:
Varje dag klockan 8.00 hämtar en buss upp deltagarna, från Ica Noltorp, Christinae kyrka, Stockslyckekyrkan samt Ängabo och kör mot Färgengården. Bussen går i motsatt riktning 15.30, från Färgengården, och lämnar barnen vid de utsagda platserna.

Program:
Formen på dagarna ungefär ut så här:

Bussen plockar upp barn från klockan 9 i Alingsås.
9.30 Frukost, sedan samling med sång.
10.30 Förmiddagspass
12.00 Lunch
13.00 Fritid
14.30 Fika
15.00 Samling med sång, berättelse och bön.
15.30 Hemfärd med buss.

Varje dag erbjuder vi möjlighet till bad. På passen gör vi olika aktiviteter tillsammans: bygger koja, paddlar kanot, leker och skapar med mera. Vi försöker i möjligaste mån vara ute oavsett väder, men har inomhusutrymmen vid behov.

Sista dagen brukar vi bjuda in anhöriga, släkt och vänner till en avslutningsgudstjänst med tårtfest som avrundning. Bussen går som vanligt även på torsdagen.

Annan info:
Pedagog samt fritidsledare är ansvariga för lägret och dessutom är också unga hjälpledare (som finns med i kyrkans verksamhet på terminerna) med på lägret.

Anmälan:
Du anmäler ditt barn via formuläret nedan. Anmälan är öppen mellan: 8/4 till 21/4. Lägret har ett begränsat antal platser. Första veckan i maj skickar vi en bekräftelse via mail om ditt barn fått en plats eller ej.

Mer information kommer i samband med bekräftelse av plats.

(Vi prioriterar att så många barn som möjligt ska få en plats i något dagläger. Vilket innebär att barn som är anmälda till både Färgengårdens och Hemsjös dagläger eventuellt endast får en plats på ett läger).

Hoppas att just ditt barn vill vara med på vårt läger!
Vid frågor är du välkommen att höra av dig till någon av oss ansvariga ledare, kontaktuppgifter finns lite längre ner på sidan.

Anmälan öppnar måndag 8/4, kl. 12:00

Till anmälan