6-12 år

Våra olika församlingar och distrikt har aktiviteter för barn i åldrarna 6-12 år varje vecka. Välkommen som du är.

Gemensamt är att vi vill skapa en kul och öppen gemenskap med kristen profil, där alla barn känner sig välkomna och sedda. Aktiviteterna är olika med inslag som lek, skapande verksamhet, sång och uteliv.

Här behöver du inte vara duktig eller kunna något speciellt - välkommen som du är!

Dagläger på Färgengården

För barn som börjar årskurs 2 upp till de som börjar årskurs 6. Sommaren 2024 erbjuder vi vecka 32! Här hittar du som förälder info om daglägret och anmälan.

Scouter i Noltorpskyrkan

En grupp för dig som gillar att vara ute och samarbeta med andra! Från förskoleklass och uppåt, indelat i patruller efter ålder.

Miniorer i Stockslyckekyrkan

I Stockslyckekyrkan finns miniorerna för dig som går i förskoleklass t.o.m. årskurs 3. Aktiviteterna är varierade och vi hittar på massvis av kul under en termin. Gruppen kräver ingen anmälan och är kostnadsfri.

Klubb Fisken i Ödenäs

Träffas varannan fredag 17.00 -19.00 och är till för dig som är mellan 6 och 12 år.

Tisdags och Efter Plugget i Hemsjö

En öppen verksamhet för barn mellan 6-12 år.

En ledare visar upp en instruerande tavla för klassen.

Söndagsskola

Söndagsskola i Svenska kyrkan i Alingsås erbjuds i Noltorpskyrkan.

Några barn kollar på en mobiltelefon och skrattar tillsammans.

Tisdax i Noltorpskyrkan

En fritidsverksamhet med drop-in för dig i åk 4-6. Vi har café, pysselhörna, biljardbord, pingis och ytor för allmänt häng.

Bibeläventyret

Uppfyll flera av läroplanens kunskapskrav inom religion, historia och svenska. Vi instruktörer kommer till ditt klassrum och går igenom Bibelns berättelser på ett kreativt och pedagogiskt sätt där vi använder oss av trolleri, rapp, rörelser, draman och mycket annat.