Barn och familj

I den här församlingen satsar vi mycket på våra verksamheter för barn och familj.

Vi finns på facebook

Vi har startat en Facebookgrupp för Öppen famn och Babycafé. Är du medlem i Facebook? Sök rätt på gruppen och ansök om medlemskap så kommer informationen även till dig.
Sök på:  Frustuna församling - Babycafé & Öppen Famn

Klubbar

För barn i årskurs 2-7. Temat för våra barngrupper är Frälsarkransen.

Öppen förskola 0-5 år

Öppen famn är en del av församlingens öppna förskola, för vuxna tillsammans med barn 0- 5 år.

Babycafé 0-1 år

Babycafé är en del av församlingens öppna förskola, för vuxna tillsammans med barn 0-1år.

Barnkörer

Att sjunga tillsammans är kul och utvecklande! Körerna gör minst en konsert eller föreställning tillsammans per termin, och varje kör medverkar också i minst en Högmässa.

Att delta i Frustuna församlings barnverksamheter är kostnadsfritt.

Under året pågår olika insamlingskampanjer och då ställer vi fram våra insamlingbössor. Ett bidrag från våra besökare till välgörenhet är alltid välkommet!

Samarbete med skolan

Frustuna församling samverkar med skolan i deras arbete i de ämnen där församlingen på ett naturligt sätt kan bidra med kunskap, reflektion och upplevelser. Läs mer här

Barn använder appen kyrkan på iPad.

Kyrkan – en app för barn

Kyrkan är Svenska kyrkans app för barn i förskoleåldern. I den får du besöka en kyrka för att bland annat spela på orgeln, hälla vatten i dopfunten och måla ett kyrkfönster. I appen finns också korta filmer om dop, begravning, vigsel, jul och påsk.