Kyrkor och lokaler

I Frustuna församling finns tre medeltida kyrkor.

Överblick
I Frustuna församling finns det tre kyrkor.
- Frustuna kyrka
- Kattnäs kyrka
- Torsåker kyrka

Tingshuset är också Frustuna församlings byggnad och denna ligger mitt i byn. Där bedriver vi bland annat många utav våra barn-och ungdomsverksamheter och vi har även en stor del av personalens kontor där. I Tingshuset finns också ett kapell, kapellet Ljuspunkten som används som gudstjänstrum.

Vi har två församlingshem i bruk som går bra att hyra i samband med dop/vigsel/begravning.
- Frustuna Prästgård intill Frustuna kryka.
- Församlingshemmet vid Torsåker kyrka.

Mer information och bilder på våra lokaler hittar ni nedan.

Frustuna kyrka

Vår huvudkyrka är Frustuna kyrka och den ligger vid sjön Frösjön.

Kattnäs kyrka

Ett stenkast utanför Gnesta hittar vi Kattnäs kyrka belägen på en kulle med vattnet bara ett hundratal meter bort.

Torsåkers kyrka

Utanför Gnesta ligger Torsåkers kyrka, mitt bland åkrar och ängar.

Tingshuset

Mitt i Gnesta hittar du Tingshuset. Där sitter en del av arbetslaget och många av våra verksamheter bedrivs i denna nyrenoverade byggnad.Tingshuset har ett stort café och i centrum finns vårt kapell Ljuspunkten.

Prästgården, församlingshem och Kansli.

Förr bodde prästen här i intill kyrkan och Frösjön. Sedan många år finns vårt Kansli här, men också lokaler för verksamhet och som hyrs ut för dopkaffe och begravningskaffe.