Foto: Patrik Gineman

Frustuna kyrka

Vår huvudkyrka är Frustuna kyrka och den ligger vid sjön Frösjön. Kyrkogården är belägen i en mycket vacker miljö som bjuder på både sjöutsikt som vyn över Gnesta samhälle.

Kyrkan har rötterna i 1100-talet. Förutom den storslagna orgeln av Gustaf Hammarberg från 1950 med 19 stämmor finns här även en flygel av hög kvalitét.

Detta är församlingens huvudkyrka där gudstjänst firas varje söndag kl 11.00. Vi har också många musikevenemang i kyrkan.

Självfalllet kan kyrkan också bokas för vigslar, dop och begravningar.

Kyrkan rymmer ca 170 personer.

Här finns en ljudanläggning med mikrofoner och hörslinga. Kyrkan har full tillgänglighet för rullstol och rollator.

Adress:
Frustuna kyrka

961 31  Gnesta

Buss 543 med Sörmlandstrafiken tar dig till hållplats Frustuna Kyrka, därefter en prommenad om ca 100 meter.

Laddning av Elbil
Vid Frustuna kyrka och prästgård finns det möjlighet att ladda sin elbil. Alla intäkter går till ACT svenska kyrkans internationella arbete. För att starta din laddning används appen cloudcharge.  Appen finns tillgänglig i App Store och Google Play.

TAXA
Laddning i max 3 timmar.
35 kr/påbörjad timme. Därefter påminnelse och taxan fördubblas.

Gå på virituell vandring i Frustuna kyrka genom att klicka här!

Foto: Sofia Arman

Aktuellt från Frustuna församling