Foto: Sofia Arman

Prästgården, församlingshem och Kansli.

Förr bodde prästen här i intill kyrkan och Frösjön. Sedan många år finns vårt Kansli här, men också lokaler för verksamhet och som hyrs ut för dopkaffe och begravningskaffe.

Församlingen har två lokaler som kan hyras ut i samband med vigsel/dop/begravnings-kaffen eller för andra ändamål som mötessamlingar etc.

Duka för kaffen på Möllerska verandan i Frustuna Prästgård

Våra församlingshem hyrs ut enligt följande
Bokning i samband med förrättning är prioriterad. Lokalbokning av externa hyresgäster får ske högst en månad i förväg.

Frustuna Prästgård

Köket är enkelt med möjlighet för kaffe/the-kokning och uppvärmning av mat i mikrovågsugn och ugn, ej tillagningskök. Lokalen är handikappanpassad och har ljudanläggning med hörslinga.

I entrén finns en hjärtstartare.

Priser för hela församlingshemmet från:
- 700 kronor/fyra timmar
- 1400 kronor heldagshyra

Mötesbokning i rummet "Gryning" i Frustuna prästgård för 20 personer med projektor och duk kan ske dagtid heldagshyra Mån-Ons:
- 400 kr heldagshyra (begränsad tillgång till kök)

Detta församlingshem ligger precis intill Frustuna kyrka. Prästgården rymmer max 90 personer, fördelat i flera rum.

"Möllerska verandan" som riktar sig mot sjön rymmer 60 personer
Mötesrummet "Gryning" rymmer 20 personer
I det anslutande rummet "Paradiset" sitter man ca 10 personer i ett mer avslappnat möblemang.)

Torsåkers församlingshem
(max 30 personer)
Församlingshemmet har ett enkelt kök med kyl och möjlighet till kaffekokning och varmhållning i spis och mikrovågsugn. Lokalen är handikappanpassad.

-450 kronor/fyra timmar
-900 kronor heldagshyra

Upplåtelse av lokal i anslutning till dopgudstjänst i församlingens kyrkor sker dock alltid kostnadsfritt, varje dopkaffe avser heldagsupplåtande.

Hyrestid räknas från den tidpunkt beställaren disponerar lokalen och fram till dess beställaren lämnar lokalen.

Bokas lokal genom begravningsbyrå faktureras begravningsbyrån kostnaden.

Som regel ej tillåtet i våra lokaler
"Fester" (kvällstid med dans och bar…)
Studentbjudningar
Födelsedagsbjudningar
Politiska partier som ej ingår i församlingens fullmäktige.
Namngivningskalas
Borgerlig vigsel
Barnkalas

Vill du boka ett försmlingshem eller har fundringar. Kontakta församlingsexpeditionen så hjälper vi dig, tel  0158-22100.