Illustration med glödlampa som lyser upp vetenskapliga ikoner
Foto: Harishs/Pixabay

Kurser och arrangemang

På den här sidan hittar du information om kurser och arrangemang som erbjuds anställda, ideella och förtroendevalda i Uppsala stift.

I stiftets uppdrag ligger att främja de lokala församlingarnas arbete. Stiftet erbjuder därför, i egen regi och tillsammans med samarbetspartners, kurser och arrangemang för att kompetensutveckla anställda, ideella medarbetare och förtroendevalda.

Kurser och arrangemang, teman

Uppsala stifts utbud av kurser och arrangemang, externa aktörers utbud samt e-utbildningar i Svenska kyrkans Utbildningsportal sorterat temavis. Samma aktivitet kan återfinnas under flera olika teman.

Kurser och arrangemang, datum

Uppsala stifts utbud av tidsbestämda kurser och arrangemang samt externa aktörers tidsbestämda utbud sorterat i kronologisk ordning.

Anmälan kurser och arrangemang som anordnas av Uppsala stift

Anmälan till kurser och arrangemang som anordnas av Uppsala stift sker via Svenska kyrkans Utbildningsportal. (Samarbetspartners aktiviteter är märkta ”extern aktör”.)

Du som har en svenskakyrkan.se-adress kommer direkt in i portalen när du klickar på anmälningslänken för den kurs du vill anmäla dig till.

Du som ännu inte har en egen inloggning till portalen och/eller inte har en svenskakyrkan.se-adress och klickar på anmälningslänken till en kurs, kommer då till en sida där du först får registrera dig. När du fyllt i dina uppgifter kommer du att få ett lösenord skickat till din e-post. Nästa gång du klickar på länken eller skriver in webbadressen utbildningsportalen.svenskakyrkan.se, loggar du bara in med din e-postadress och ditt lösenord.

Har du registrerat dig tidigare, använd dina uppgifter och logga in.

Anmnälningsvillkor kurser och arrangemang som anordnas av Uppsala stift

Anmälan är bindande

• Vid avbokning 4 veckor innan kursstart debiteras 50 % av kursavgiften.
  • Vid avbokning 14 dagar eller senare debiteras full kursavgift.
  • Uteblir du utan återbud eller kommer utan att ha anmält dig debiteras dubbel kursavgift.
  • Vid uteblivet deltagande i avgiftsfria arrangemang debiteras kursomkostnader, dock lägst 200: -/person.