Foto: Carina Gröhn

Program för daglediga

Våren 2024

Vi erbjuder många olika tillfällen som alla genomsyras av god gemenskap, god fika och förutsättningar för en mycket trevlig stund. Aktuell information om träffar finns i kalendern på hemsidan samt på anslagstavlan utanför församlingsgården i Hjärup. Vi träffas i stort sett varje torsdag. Hjärtligt välkommen att vara med!

25 april kl.14.00-15.00

Kaffe på maten för daglediga där vi ses för en kopp kaffe och samtal runt bordet, gratis.

2 maj kl.14.00-16.00

Öppet café för daglediga där Hali Lidell håller föredrag om Pilgrim i När och Fjärran. Hali arbetar som kulturassistent i S:t Staffans församling och berättar om sina pilgrimsäventyr längs två av medeltidens viktigaste pilgrimsleder, Camino de Santiago och S:t Olavsleden. Tillsammans färdas vi via bilder och berättelser till katedralerna i Santiago de Compostela, Spanien och Trondheim, Norge. Fika 30 kr.

16 maj kl.14.00-16.00

Öppet café för daglediga med VÅRAUKTION & LOTTERI. Ta chansen att köpa sticklingar, sylt, hembakat och annat samt att få köpa lotter, allt till förmån för församlingens diakonala arbete. Dvs mat, kläder och annat till bybor med behov. Fika 40 kr.

23 maj kl.14.00-15.00

30 maj kl.12.00-14.30

Sopplunch som börjar med middagsbön i kyrksalen kl.12.00 och därefter äter vi lunch och har frågesport. Anmälan senast 27 maj. Kostnad 50 kr.

13 juni kl.14.00-15.00

Torsdagen den 20 juni kör sommarens café för pensionärer igång!

Öppet Café

Finns det något finare än att dela livet med någon runt en kopp kaffe?

Stickcafé Rut och Simon

Varje tisdag träffas vi sticksugna, kvinnor och män, för en stunds gemenskap och fika.

Knästorps Syförening

Knästorps syförening består av ett 10-tal kvinnor som träffas hemma hos varandra första tisdagskvällen i månaden, med undantag över sommarmånaderna.