Foto: Stefan Christophs

*Sor toalett finns
*Entré/Ingång fri från trappsteg
*Teleslinga finns

När Nykvarns centrum nu rivs för att bereda plats för det nya står Nykvarnskyrkan kvar och vittnar om stabilitet. Mitt emot ICA uppfördes  kyrkan med dess församlingslokaler 1974 av Nykvarns Missionsförsamling. Huset är en enplans tegelbyggnad i 1970-talsstil med tillhörande klocktorn. 2004 förvärvade Svenska Kyrkan (Turinge-Taxinge församling) fastigheten, som rymmer kyrkorum, samlingssal och lokaler för församlingsverksamhet såsom babycafé och syförening samt Kafé Änglagott.

Här firas veckomässa varje onsdagkväll kl 18, och varannnan söndag gudstjänst i form av Högmässa eller för SMÅ och stora. Livspausgudstjänst firas en söndag i månaden liksom Söndagsmässsa på finska.

I Nykvarnskyrkan finns det sittplatser för ca 60 personer.

I Nykvarnskyrkans lokaler hittar du även Kafé Änglagottsom är populärt att besöka för alla Nykvarnsbor. Det går att beställa catering till minnesstunder, föreningsträffar eller beställa tårtor och bakverk till dop och vigsel. Eller bara för att komma in i värmen och äta lunch eller fika.

Se panoramabilder från kyrkan, klicka här.

Hitta hit (karta från Google, öppnas i nytt fönster)
Vägbeskrivning: E20, avfart nr 140 mot Järna/Nykvarn. Följ skyltar mot Nykvarns centrum.

Kontakta oss!

Vill du boka ett dop, vigsel eller prata med en präst/diakon? Har du frågor om gravar eller undrar något om våra verksamheter? Eller vill du ha kontakt med vårt Kafé Änglagott som erbjuder bakverk och även matigare rätter? Välkommen att höra av dig!