Livets högtider

Händelser som förändrar våra liv kan präglas av den största lycka eller den djupaste sorg. Svenska kyrkan vill finnas med som stöd och hjälp vid de viktiga - ibland svåra, ibland underbara - situationer som livet ställer oss inför.

Dop

Alla är välkomna att döpas - barn, unga och vuxna. I dopet får vi ett löfte om att Gud alltid har omsorg om oss. Det är en vacker och glad tradition som bjuder in till gemenskap.

Spelar GUD nån roll?

Närbild på två vigselringar som tillsammans med en blomkvist ligger på en uppslagen bok med rubriken Vigselgudstjänst.

Vigsel

Funderar ni på att gifta er och önskar en kyrklig vigsel? Eller har ni bara frågor kring detta med bröllop och äktenskap? Hör gärna av er till oss! Kontakta vår pastorsexpedition direkt för bokning av vigsel eller hör av er med era funderingar till någon av våra präster. Välkomna!

En vit kista med rosa blommor står omringad av ljus uppe vid koret.

Begravning

Att behöva begrava en anhörig är lika svårt som det är nödvändigt. En människas frånfälle kan inte ignoreras eller gömmas undan. Vad som än har varit behöver vi ett avsked, ett avslut. För den avlidnes, för vår egen och för själva människovärdets skull behöver vi göra avskedet så fint och värdigt vi kan. I sorgens vånda behöver vi också trösta oss av kyrkans hopp.