Gärdhems församling

Gärdhem är en församling i utkanten av Trollhättan Stad, söder och öster om centralorten Trollhättan. I församlingen bor knappt 3 500 invånare. De flesta i församlingen bor i Halvorstorp, som är en stadsdel inne i Trollhättan och i tätorten Velanda.

I Gärdhems församling är gemenskapen viktig. En församling byggs genom vänskapsband och därför erbjuder vi många mötesplatser till barn, ungdomar eller vuxna, och på våra våffelcaféer, försöker vi mötas över åldergränserna.

Vi firar gudstjänst varje söndag, vanligtvis kl. 11 eller 17 och vi har tre kyrkor som vi alternerar emellan.

I Gärdhems kyrka firar vi ofta gudstjänst kl. 11. Här medverkar vår fina kyrkokör vid de större högtiderna.

Dop erbjuds på lördagar och även i den gudstjänst som firas på söndagen.

Du är varmt välkommen när helst det passar dig!

Välkommen till Gärdhems församling!

Gärdhems kyrka och kyrkogård

Gärdhems kyrka

Bland högresta träd vid Jönsberg ligger en kyrka som uppvisar hembygdens vackra bergarter.

Halvorskyrkan

En öppen mötesplats, där alla åldrar kan mötas, det är Halvorskyrkan och Halvorsgården!

Velandakyrkan

På Annandag Påsk 2019 fick Västra Tunhems pastorat en ny kyrka! Då invigde biskop Åke Bonnier Velanda kyrka som fram tills nu tillhört missionsförsamlingen på orten.