Foto: Kyrkornas Second hand

Kyrkornas Second hand

Prylar, möbler, textil, porslin - när du handlar går behållningen till församlingarnas hjälpprojekt.

För mer information om öppehållande

För öppettider på Kyrkornas Second hand hänvisas till deras hemsida http://www.kyrkornas2hand.se/

Täby församling driver tillsammans med tre andra församlingar (Vår frus katolska församling, Grindtorpskyrkan och Enebykyrkan) Kyrkornas Second hand i Täby.

Butiken är på c:a 1 000 m2 och ligger vid Grindtorpsvägen 1.

Allt överskott från försäljningen i butiken går till välgörenhet. Församlingarna har olika projekt runt om i världen där de bedriver hjälpverksamhet.

Butiken har funnits i 25 år. Totalt har över 31 miljoner delats ut till behövande runt om i världen.

I butiken finns ett café där man kan köpa hembakat kaffebröd, smörgåsar och kaffe, te, läsk mm.

I butiken arbetar drygt 60 ideella medarbetare med att packa upp och sälja varor. Vill du hjälpa till som ideell, är du välkommen att kontakta Kyrkornas second hand på tel.nr. 076 02 00 785 Som ideell medarbetare arbetar du på en av butikens avdelningar, antingen med försäljning eller med att packa upp varor.

Arbetet är ideellt, men du får fika från caféet. Du bidrar genom ditt arbete till att vi kan skänka pengar till behövande runt om i världen.

Webbplatsen för Kyrkornas Second hand>>

Vill du vara med och göra en insats för andra?Tycker du att det är roligt att träffa mycket folk?

Vill du vara med och göra en insats för andra?

Man trivs där man behövs!

Kyrkornas Second hand behöver flera ideella medarbetare till att sälja varor i butiken på onsdagar kl. 17-19 och lördagar kl. 10-14. Som ideell kan du också arbeta på avdelningen där man packar upp varor.

Arbetet är ideellt, men man får fika från caféet.

Tillsammans med 60 ideella medarbetare bidrar du genom ditt arbete till att vi kan skicka pengar till behövande runt om i världen.

Kontakt: föreståndare info@kyrkornas2hand.se via mejl eller på telefon 076 02 00 785.

Adress och öppettider

Grindtorpsvägen 1

Öppettider:
Onsdagar 17.00-19.00
och lördagar 10.00-14.00.
Inlämning vardagar 8-16.30.
Varor hämtas kostnadsfritt.
Tel: 0760-20 07 85.

För öppettider under sommar och helger, se webbplatsen för Kyrkornas Second hand >>