Foto: Rikard Lindberg Karlsson

Motettkören

Sundbybergs Motettkör är en blandad kör med klassisk inriktning och har stor erfarenhet av den svenska körmusiken och de stora kyrkomusikaliska verken. Kören sjunger de stora requierna av Mozart och Brahms men gör också många uppskattade julkonserter och a cappellaprogram.

Sundbybergs motettkör har sjungit ett stort antal minnesvärda kyrkokonserter och förgyllt många gudstjänster.
På repertoaren finns bl.a Mozarts Requiem och C-moll mässan,  Bachs Johannespassion, Rossini Petit Messe Solennelle, Mendelssohn Elias m.m. Kören har också med jämna mellanrum gett konsert på Confidencen, Ulriksdals Slottsteater.
Av körens tidigare dirigenter kan nämnas Christer Solén, Bengt Eklund, Lovisa Alinder och Marcus Edgar. 2003 bytte kören namn och hemkyrka till Svenska kyrkan i Sundbyberg. Idag leds kören av Rikard Lindberg Karlsson.

Sundbybergs motettkör välkomnar nya sångare. Körvana och notläsningsförmåga efterfrågas. Repetitioner måndagar 18.00-21.00 i Sundbybergs kyrka.

Körledare

Rikard Lindberg Karlsson