Foto: Swish

Kollekt - enkelt med Swish

Du kan betala, ge en gåva eller lämna din söndagskollekt via mobiltelefonen. Systemet heter Swish!

Du kan betala, ge en gåva eller lämna din söndagskollekt via mobiltelefonen. Ändamålet för kollekten är detsamma som vid söndagens gudstjänst.

Swishnummer

Du swishar betalningen genom att ange ett swish-nummer (se nedan), belopp och valfritt meddelande i Swish-appen.

123 080 51 92 - Gemensamt kollektnummer för hela Stenungsunds pastorat.

123 137 63 67 - Kollekt i Norums församling

123 468 70 67 - Kollekt i Ödsmåls församling

123 245 04 27 - Betala för fika i pastoratet

123 613 05 87 - Betala för köp vid bokbordet

123 082 60 16 - Övrigt (t.ex. anmälningsavgifter, läger, särskilda gåvor, ange ändamål i meddelandefältet)

Swish är en mobiltjänst för privatpersoner och företag. Den fungerar mellan Danske bank, Handelsbanken, ICA-banken, Länsförsäkringar, SEB, Skandia, Swedbank och Sparbankerna. Kontakta din bank om hur du ansluter dig. Du kan med fördel ladda hem en app i din smart-phone.

Swish - kom igång

Du anmäler dig till Swish via din internetbank på din dator eller mobiltelefon. Där kopplar du ihop ditt bankkonto med ditt mobilnummer.

För att kunna skicka pengar behöver du ladda ner Swish-appen "Swish-betalningar" och "BankID säkerhetsapp".

Mer information på www.getswish.se