Foto: Sandra Mattsson

Kyrkogårdsförvaltningen

Kyrkogårdsförvaltningen sköter om våra fyra kyrkogårdar i Stenungsunds pastorat. Vi ansvarar för begravningsverksamheten för alla - oavsett livsåskådning eller medlemskap i Svenska kyrkan.

Kyrkogårdar i Stenungsunds pastorat

Svenska kyrkan i Stenungsund förvaltar fyra kyrkogårdar. Norums kyrkogård, Ödsmåls gamla kyrkogård (vid platsen för Ödsmåls gamla kyrka), Ödsmåls nya kyrkogård och Stora Askeröns kyrkogård.

Service och tjänster

Visst vill man vårda minnet av sina anhöriga. Om man inte har möjlighet att ta hand om graven själv – låt oss hjälpa till.

Begravningsverksamheten

Lagstiftning och ansvar för begravningsverksamheten

Skriften om begravning

Skriften ”Om begravning” är utgiven av Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation och berättar hur begravning fungerar i Sverige. Skriften finns på olika språk. Här kan du läsa mer på Svenska kyrkans arbetsgivarorganisations hemsida.

Om begravning - utgiven av Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation