Ljusbärare och koret i Kristinedalkyrkan
Foto: Sandra Mattsson

Gudstjänstliv

Att fira gudstjänst är en av församlingens grundläggande uppgifter och i Stenungsunds pastorat, Norums- och Ödsmåls församlingar firar vi gudstjänst flera gånger i veckan.

Hit är du välkommen precis som du är för att sitta ner, lyssna till en predikan, ta del av veckans bibeltexter, sjunga en sång och be. Alla är välkomna att vara med: unga och gamla, den som är van gudstjänstfirare och den som är ovan. I gudstjänsten tolkar vi livet och fyller på med ny energi. Men gudstjänsten är också ett tecken på och uttryck för kyrkans tro och närvaro i samhället.

Webb-andakter från Stenungsunds pastorat

Här hittar du en förinspelad digital andakt inför varje helg.

Vardagsmässa - en rastplats

Att få unna sig en rastplats mitt i allt. Ett möte med sig själv, sina medmänniskor och med Gud som ger livslugn och livsmening.

Sinnesro i kapellet

En enkel och stillsam stund för dig som har erfarenhet av bland annat utmattning, stress, beroenden eller andra påfrestningar.

Ett litet barn leker med såpbubblor inomhus.

GUDIS - en barngudstjänst

FREDAG 22 MARS• Välkommen till GUDIS MED DOPFEST - en barngudstjänst för de allra yngsta med barnet i fokus och Jesus i centrum.

Gudstjänster på äldreboenden

På äldreboendena i våra församlingar erbjuds gudstjänster i olika utsträckning. De brukar innehålla samvaro med textläsning, bön och sång och leds ofta av präst, diakon och musiker.

Bibel

Bibelstudium och samtalsgrupper

Söker du en andlig gemenskap och lite andlig näring? I gemenskap kan vi få hjälp att möta och brottas med brännande frågor i våra liv.

Musik i kyrkan

I Stenungsunds pastorat är vi stolta över att bidra till en musikalisk mångfald. Välkommen att ta del av Musik i kyrkan - Här kan du få lyssna till allt från barnkörer och populärmusik till lovsång och klassisk musik.

Kyrktaxi

Du som bor i Stenungsunds pastorat och inte har möjlighet att på egen hand ta dig till kyrkans sammankomster, välkommen att boka Kyrktaxi!

Kollekt - enkelt med Swish

Du kan betala, ge en gåva eller lämna din söndagskollekt via mobiltelefonen. Systemet heter Swish!

Vad är vad i gudstjänsten?

I gudstjänsten förekommer flera ord och moment som kan vara svåra att förstå. I länken finns en lista som förklarar begreppen.