Händer
Foto: Malin Wrigstad

Internationellt arbete

Svenska kyrkan finns på plats ute i världen och hjälper medmänniskor till ett bättre liv varje dag

Det kan handla om katastrofhjälp efter förödande orkaner eller torka. Det pågår också många projekt där kyrkan är med och stöttar människor att förändra sina liv. Att få ett bättre liv för sig själv sina barn och sitt samhälle. Vi tror på hjälp till självhjälp.

Svenska kyrkan i Stenungsund stödjer Act Svenska kyrkan på central nivå, som jobbar med internationellt arbete och är en del av en ACT-alliansen.

Second hand-butiken, Hos Marta och Maria

Stödjer hjälp- och bistånds-projekt både här hemma och ute i olika delar av världen.

"Hos Marta och Maria"

Välkommen till den go'a lilla butiken med hjärta! Second Hand-butiken Hos Marta och Maria drivs som en ideell förening, men är en del av Svenska kyrkan i Stenungsund. Ett stort antal ideella medarbetare driver butiken tillsammans.