Sankt Martins kapell

Litet och vackert kapell - används både borgerliga begravningar och kyrkliga begravningar.

S:T MARTINS KAPELL
S:t Martins kapell ligger bakom Solna kyrka inbäddat i grönskan på kyrkogården. Kapellet används framförallt till borgerliga begravningar, men när det inte är pandemi kan även mindre kyrkliga begravningar bokas här.

Bokning: Begravning i Svenska kyrkans ordning bokas via bokningen:
Boka dop, vigsel, eller begravning
Borgerlig begravning bokas via kyrkogårdsförvaltningen:
Boka borgerlig begravning

Boka visning: växel mån-torsdag 8.30-16.00, fredag 8.30-13.00, tfn 08-546 646 00, tfn vaktmästare 08-546 646 76

BRA ATT VETA OM S:T MARTINS KAPELL

Antal gäster: Max antal sittande 40
Utrustning i kapellet: Ljudanläggning med cd-spelare, mp3-sladd (ta med egen adapter) och USB. Hörslinga finns i lokalen. Stativ för mobil och ipads. Ingen projektor.
Musik: Orgel, notstativ och el-piano finns att låna
Ljus: Man får tända egna ljus på kistan/ vid urnan i kapellet, dock ej om våra bårtäcken används.
Bårtäcken: Det finns två bårtäcken: ett blått och ett gult som vi använder i församlingen.
Övrigt: Finns ett litet förrum/väntrum innan man går in i kapellet där det finns tillgång till vatten och toalett. Även en liten sakristia där prästen har röklin i olika storlekar S M L.

S:t Martins kapell, interiörbild från ceremonilokal. (På bild pandemimöblering av stolarna) Foto: Johanna Norin