Foto: Johanna Norin

Hagalunds kyrka

Den romantiska jugendkyrkan vid höghusen i Blåkulla är perfekt för dop och vigsel. Här känner sig alla hemma.

Hagalunds kyrka är jugendkyrkan med låg tröskel och avslappnad stämning som reser sig upp mot kullen i Blåkulla. Kom som du är. Vi behöver varandra. Vår gemenskap lockar människor från hela världen och bygger på mångfald. Dörren står öppen för dem som behöver en hjälpande hand. Kyrkorummet ger även plats för fantastiska konserter och musikupplevelser. Alla som kommer till kyrkan skall känna sig hemma. Den nationalromantiska arkitekturen med fantastiskt ljusinsläpp gör att Hagalunds kyrka lämpar sig utmärkt för dop och vigslar.

Hagalunds kyrka har plats för 150 gudstjänstbesökare.

KONTAKTA HAGALUNDS KYRKA

Öppet: Se kalender.
Gudstjänst: söndagar 11.00
Telefon: växel mån-fredag 8.30-16.00, tfn 08-546 646 00, vaktmästare tfn 08-546 646 83
Besöksadress: Hagalundsgatan 6, 169 63 Solna
Kommunikationer: T-Solna centrum, busshållplats – Södra Långgatan

Boka dop, vigsel eller begravning: välkommen att höra av dig!

Lördagsmusik i Hagalunds kyrka

Stämningsfulla konsertprogram i Hagalunds vackra kyrkorum.

Träffpunkt Hagalund

En plats att "bara vara". På torsdagar är Hagalunds kyrka är öppen både för den som önskar gemenskap, som för den som önskar eget lugn och avskildhet.

Lunchmusik i Hagalund

Musikaliskt på lunchen på tisdagar. Njut av en stund med klassiska toner i Hagalunds kyrka. Efteråt lunchservering.

Hagalunds kyrka - arkitektur

Hagalunds kyrka är en av landets få utpräglade jugendkyrkor och utgör ett av få bevarade inslag från Hagalunds äldre bebyggelse.