Barn och ung

Det finns verksamhet för alla åldrar: öppen förskola , körer i Råsunda och Bergshamra kyrka, miniorer, juniorer och ungdomskaféer som ses i Kyrkans hus varje vecka under terminerna. Men också konfirmation, läger, ungdomsledarutbildning och upplevelsevandringar som skolor kan boka för sina elever.

Kyrkans öppna förskolor

Sångstunder, gemenskap och lek. Solna församling har tre öppna förskolor som erbjuder mötesplats för små barn och medföljande förälder/föräldrar/annan närstående vuxen.

Barnkörer i Solna församling

I Bergshamra och Råsunda kyrka finns barnkörer för alla åldrar.

Miniorerna

Eftermiddagsverksamhet i Kyrkans hus för barn 6-9 år. Vi leker, har kul, pysslar och pratar om livet.

Juniorerna

Kvällsverksamhet i Kyrkans hus för alla som är 10-13 år. Vi hänger med kompisar, lär känna nya, pysslar, har kul och pratar om livet.

Konfirmation

Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att låta sig konfirmeras i Svenska kyrkan. Häng med på resor och läger, prata om livets stora och små frågor och få vänner för livet!

Mässa vid källan

Café Källan

På tisdagar läxläsning, café och Mässa vid källan. För unga från 13 år. Välkommen precis som du är!

Mässa vid källan

Veckomässa för och med ungdomar där alla får plats.

Skolvandringar

Solna församlings skolvandringar erbjuder elever att uppleva närområdets och kristendomens historia i en fantasifull miljö.