Barn

I församlingen finns utvecklande och roliga aktiviteter för både mindre och större barn. Är du förälder, eller mor- eller farförälder är du välkommen med för att umgås och prata.

Kyrkans öppna förskolor

Sångstunder, gemenskap och lek. Solna församling har tre öppna förskolor som erbjuder mötesplats för små barn och medföljande förälder/föräldrar/annan närstående vuxen.

Svenska kyrkans förskolor i Solna

Svenska kyrkan i Solna en heltidsförskola som heter Näckrosgårdens förskola och som ligger i Råsunda. Här kombineras mindre barngrupper och lekfullt lärande.

Dagkollo sommaren 2024

Pyssel, lekar och utflykt på Solna församlings dagkollo för barn som är 6-10 år!

Miniorerna

Eftermiddagsverksamhet i Kyrkans hus för barn 6-9 år. Vi leker, har kul, pysslar och pratar om livet.

Juniorerna

Kvällsverksamhet i Kyrkans hus för alla som är 10-13 år. Vi hänger med kompisar, lär känna nya, pysslar, har kul och pratar om livet.

Råsunda barn- och ungdomskörer

Körer från 5 år och uppåt.

Bergshamra barn – och ungdomskörer

Körer för små som stora: från Minikör för barn 4-5 år till Unga röster som passar för årskurs 7 och uppåt.

Skolvandringar

Solna församlings skolvandringar erbjuder elever att uppleva närområdets och kristendomens historia i en fantasifull miljö.