Foto: Johanna Norin

Bergshamra kyrka

Betong i brytningstid mellan gammalt och nytt.

Bergshamra kyrka är kyrkan mitt i byn. Denna kyrka från 1960-talet vill vara en naturlig mötesplats i Bergshamra centrum. Kyrkan, vars betongyta får liv av solen är en populär mötesplats för föräldrar och barn, med barnrytmik och många barnkörer. Till det yttre anonym, men invändigt både stilfull och hemtrevlig. Hit söker sig studenter och vuxna i alla åldrar och här finns rum för både umgänge och kontemplation. En plats för dig/den som är nyfiken på tro, livsfrågor och gemenskap.

Bergshamra kyrka har plats för 100 gudstjänstbesökare.

KONTAKTA BERGSHAMRA KYRKA

Öppet: Se kalender
Gudstjänst: söndagar 11.00
Telefon: växel mån-torsdag 8.30-16.00, fredag 8.30-13.00, tfn 08-546 646 00, tfn vaktmästare 08-546 646 95
Besöksadress: Rådjursstigen 9, 170 76 Solna
Tunnelbana: T-Bergshamra

Boka dop, vigsel eller begravning: välkommen att höra av dig!

Jubileumsvecka firar Bergshamra kyrka 60 år

Välkommen in till festhögmässa, öppet hus med körerna, Musikmittpådagen jubileumsextra "Året var -62" och avslutande kyrkmässa.

Mässa i Taizéanda

Varannan tisdag slår en vindpust av den franska klostergemenskapen i Taizé in över Bergshamra och en mässa i Taizéanda firas.

Bergshamra kyrka - arkitektur

Betong i brytningstid mellan gammalt och nytt.