En bebis med nyckelpigor på kläderna ligger på mage på golvet.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Öppna förskolan i Kyrkans hus

En mötesplats för barn med föräldrar 0-5 år. Sångstunder, lek och gemenskap med andra föräldrar med barn. Drop-in.

Öppna förskolan i Kyrkans hus vänder sig till vårdnadshavare med barn 0-5 år.
Drop-in utan föranmälan. Vi har 2 pass/dag, du är välkommen att besöka oss vid ett pass per dag. Varmt välkommen!

ÖPPETTIDER

Måndag-torsdag
08.30 -11.30    0-5 år
12.30 -15.00    0-5 år

08.30-13.00     0-9 månader

Vissa pass har vi extra många som villl besöka oss och därför kan vi behöva begränsa insläppet under det passet.  Då sitter lappen ”Fullt” på skylten vid entrén och vi hälsar er varmt välkomna att försöka på nästkommande pass.

För att så många som möjligt ska kunna besöka oss är du är välkommen till oss 1 pass/dag. Av den anledningen kan det därför vara idé att vänta lite med att gå in om du kommer just före lunch, för att istället kunna vara med oss hela eftermiddagen istället.

Tänk också på att:

• Stanna hemma om du, ditt eller dina barn känner sig sjuka eller har förkylningssymptom som gör att ni kan vara smittsamma.
  • Hålla god handhygien.

På vår Facebooksida, skriver vi eventuella avvikande öppettider och annan relevant information.

ADRESS

Skytteholmsvägen 14, Solna

TELEFON

E-POST

solna.oppnaforskolankh@svenskakyrkan.se

Varmt välkommen till Kyrkans hus där vi har öppen förskola för vuxna med barn, 0-5 år. Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda denna mötesplats för barn och vuxna som är 100% medlemsfinansierad. Verksamheten bedrivs av pedagoger i samarbete med präst, diakon och musiker. Vi erbjuder bland annat sångsamling, lek, spädbarnsmassage och skapande.