Foto: Johannes Frandsen /IKON

Söndagsskola

”Låt barnen komma till mig”, sa Jesus. Det säger vi också!

Ibland kan det vara svårt för små ben att sitta stilla en längre tid, - vilken tur då att söndagsskolan erbjuder lekfulla former av söndagens predikan!

Söndagsskolan består av bland annat sång, drama, bön, pyssel, lek och berättelser ur Bibeln. Vi träffas i barnhörnan där vi tillsammans lär oss mer om kristen tro, Bibeln och hur vi ska vara mot varandra! Söndagsskolan är för barn från  ca 3 år och uppåt.

Våren 2024 är det söndagsskola följande datum:

11/2, 18/2, 3/3, 17/3, 31/3, 14/4, 28/4, 12/5.

Varmt välkommen!

Vi söker ideella medarbetare

Vill du vara med och leda söndagsskolan någon gång per termin? Allt material kommer vara färdigt så det är bara att dyka upp och köra! Hör gärna av dig om du känner dig manad.

Malin Amrén

Södra Vedbo pastorat

Mer om Malin Amrén

Malin Amrén är grundskollärare som jobbar med barn och familjearbetet i Eksjö församling. Hon har sitt kontor i Kyrkbacksgården, Eksjö.