Resultat för val till kyrkofullmäktige i Södra Vedbo pastorat

Här hittar du resultatet från senaste kyrkovalet.

[2021-10-13]
Nu är det slutgiltiga valresultatet till Södra Vedbos kyrkofullmäktige klart. I några fall blev det ändringar gentemot listorna på grund av personkryssen. Följande personer har valts in i kyrkofullmäktige.

Alternativet i Södra Vedbo pastorat: Anna-Lisa Lundvall, Nils-Gunnar Karlsson, Martina Nord och Marianne Liderfelt.

Socialdemokraterna: Linnéa Hörlin, Britt-Marie Palm, Lars-Erik Brandt, Agneta Johansson och Gunnar Alm.

Fram för samverkan: Therese Jonsson, Lennart Nilsson och Tommy Ingvarsson.

Kyrkans framtid: Anders Törnvall, Karin Elardt, Åsa Hultegård, David Thorn-Andersen, Christer Svahn och Ann Broman.

Levande folkkyrka: Lars-Åke Carlsson, Carolina Rickardsson och Gunilla Wenehult Kvist.

Sverigedemokraterna: Elisabeth Werner och Ulf Svensson.

Vänstern i Svenska kyrkan: Cecilia Ragnarsson och Susanne Markusson.

Valresultat

Valresultat från kyrkovalet 2021, information om vad som händer efter kyrkovalet och mandatfördelningen.