After-school-kören Norra Solberga och Flisby
Foto: Maria Sandberg

Musik och körverksamhet i Norra Solberga-Flisby församling

AFTER SCHOOL-kören

AFTER SCHOOL-kören är församlingens kör för dig som går i åk 3-6.

Vi träffas varje torsdag direkt efter skolan för att gemensamt promenera till Missionskyrkan i Anneberg.
Först äter vi lite mellanmål tillsammans - och sen sjunger vi så taket lyfter!

Uppstart för våren är 18 januari i Missionskyrkan i Anneberg  Kl. 14:45-16:15 ca.

Kontakta Maria för anmälan!

CREDO-KÖREN

För dig som går i åk 7 och uppåt!
Vi träffas i Norra Solberga på onsdagarna kl. 17:00–18:00.
Efter kören har du möjlighet att stanna kvar och också vara med i vår ungdomsgrupp OYAK! Läs mer om OYAK.
Körstart onsdagen 17 januari kl. 16.45 i Norra Solberga kyrka.

Vokalgruppen AMICIZA

Vokalgruppen Amiciza är församlingens kör  för dig som går på gymnasiet!

Vi övar på lite olika dagar och tider, så är du intresserad av att sjunga med oss –
kontakta kyrkomusiker Maria Sandberg, för mer information.

Norra Solberga-Flisby kyrkokör

Sångsugen? Välkommen till vår kyrkokör som är en blandad kör med stor och varierad repertoar!
Förutom att öva varje vecka så framträder vi ungefär 10 gånger under året –  både som medverkande i församlingens gudstjänster och med egna konserter- ibland tillsammans med kända artister.

Vi träffas och sjunger i Kyrkans hus, Norra Solberga på torsdagskvällarna kl. 19-21 med start 24  januari.

Kontakta kyrkomusiker Maria Sandberg, för mer information.