Eksjö kyrkas torn med Kyrkbacksgården framför.
Foto: Igge Alenius

Eksjö kyrkor och byggnader

I Eksjö församling finns Eksjö kyrka och tre kapell, Mariakapellet, Sankt Lars kapell och Skogskapellet. Församlingshemmet Kyrkbacksgården ligger vid Eksjö kyrka. Dessutom har vi Kyrkans stuga vid sjön Hunsnäsens östra sida.

Mariagårdens förskola i Eksjö

Vår förskola har 30 platser fördelade på två avdelningar. 2018 började vi vår verksamhet i nybyggda lokaler i området Kvarnarp i Eksjö. Vi har en stor, härlig naturtomt med både naturliga och konstruerade lekmiljöer. Närhet till naturmiljö gör att vi ofta går ut på äventyr i omgivningen. Maten tillagas av vår kock i eget tillagningskök med stor del närodlade och ekologiska råvaror.

Genom att klicka på markeringarna på kartan får du fram information och bilder om de olika platserna.