Eksjö församling

Eksjö församling har ca 7 200 kyrkotillhöriga, en kyrka, tre kapell och två kyrkogårdar. Bredvid kyrkan finns Kyrkbacksgården som rymmer pastorsexpedition, arbetsrum och samlingslokaler.

Inspelade andakter i Södra Vedbo pastorat

Andakter inspelade under perioden domssöndagen till påsk, december-mars

Med barns rättigheter i fokus

Titta på filmen från sommarlägret och lyssna till sången vi lärde oss! Vi tycker det är viktigt att barn har det bra! I hela världen, överallt och här där vi är.

För Eksjö församling

Eksjö

Söndagskola, Babysång, Öppen förskola, Klapp och Klang, Mini Team Joy, Team Joy, Ungdomskören, Miniorerna och After school. Välkommen att vara med i våra grupper för barn och ungdom!

Framsida Kyrkbladet nr 3 2022

Nytt nummer av Kyrkbladet

Här kan du läsa senaste numret och även tidigare nummer av Kyrkbladet, tidningen som är gemensam för pastoratets sju församlingar.

Vuxenverksamhet i Eksjö

Välkommen till Backstugan, Växthuset, Källan, Naturgruppen och Vardagsträffen. Läs mer här.

Välkommen in på en fika i Backstugan!

Vårt diakonala café och mötesplats på Arendt Byggmästares gata 2. Öppet tisdagar och torsdag 10.30-13.30.

Eksjö kyrkas torn med Kyrkbacksgården framför.

Eksjö kyrkor och byggnader

I Eksjö församling finns Eksjö kyrka och tre kapell, Mariakapellet, Sankt Lars kapell och Skogskapellet. Församlingshemmet Kyrkbacksgården ligger vid Eksjö kyrka. Dessutom har vi Kyrkans stuga vid sjön Hunsnäsens östra sida.

Personal i Eksjö församling

Pastoratsgemensam personal för södra Vedbo pastorat