Sinnesrogudstjänster

Sinnesrogudstjänsten är ett möte mellan kyrkan och tolvstegsandligheten. Det här är en gudstjänst som verkligen berör alla. Om du är trött och sliten, har eller har haft missbruks- eller relationsproblem eller kanske söker en annan typ av gudstjänst än den traditionella är du varmt välkommen hit.

Sinnesrogudstjänst är förutom vad namnet säger en friare gudstjänst där gudstjänstdeltagarna ges möjlighet till större delaktighet än i en traditionell gudstjänst. Ofta är det någon som spelar musik, sjunger, läser dikter eller berättar om sitt liv.

Kommande Sinnesrogudstjänster

Onsdag 7 februari kl. 18:00 Equmeniakyrkan Söderhamn
Onsdag 6 mars kl. 17:00 Kyrksoppa. Kl. 18:00 gudstjänst Ljusne Kyrka                  Onsdag 17 april kl. 18:00 Equmeniakyrkan Söderhamn
Onsdag 22 maj kl. 18.00 Ljusne Kyrka

Skulle du vilja dela din berättelse/lifestory i en av våra Sinnesrogudstjänster eller om du vill komma i kontakt med oss i annat ärende, hör gärna av dig till oss.

Elina Skarin, pastor, 070–8886729,
Ann-Louise Åkerlund, präst, 070–2415826
Silvia Kramer, präst, 076-3148227

Sinnesrogudstjänsten är en plats
Där vägarna möts och där vi tar vår längtan på allvar.
Där vi sökare slår oss ner en stund och delar våra erfarenheter.
Där vi delar vad vi lärt oss under livsresan och var vi hittat de källsprång som ger oss kraft att vandra vidare.

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

Sinnesrobönen

Några nyckelord om sinnesrogudstjänsten från besökare
Andligt hem, Befrielse, Berättelse, Bro, Bön, Dela, Frid, Förlåtelse, Glädje, Helig, Ljuständning Mänskligt, Mötesplats, Närhet, Närvaro, Riktigt, Sinnesro, Sinnesrobönen, Sårbarhet, Vila, Äkta liv, Äkta värme, Ärlighet.

I sinnesrogudstjänsten ber vi alltid sinnesrobönen.
Den kan man också be på egen hand.

Arrangör: Kyrkorna i Söderhamn