Foto: Sven-Erik Falk

Oletko jäsen

Ruotsin kirkon jäseneksi liittyminen ei tapahdu automaattisesti maahanmuuton yhteydessä vaikka henkilö olisikin ollut luterilaisen kirkon jäsen Suomessa.

Suomenkielistä työtä hiippakunnassamme on lähinnä suurimmilla paikkakunnilla - Boråsissa, Trollhättanissa ja Skövdessä. Ajantasaisen tietoa toiminnasta löytyy seurakuntien nettisivuilta

Kirkon jäsenet maksavat jäsenmaksua, joka otetaan automaattisesti palkasta tai eläkkeestä. Veroilmoituksessa jäsenmaksu löytyy sarakkeesta ”Kyrkoavgift”. Sen suuruus vaihtelee seurakunnittain.

Jäsenyyttä on haettava. Jos olet epävarma jäsenyydestäsi tai haluat liittyä jäseneksi voit ottaa yhteyttä siihen seurakuntaan, jonka alueella asut. Seurakunnan puhelinnumero löytyy kotisivulta. Voit myös ottaa yhteyttä suomenkieliseen kirkon työntekijään.