En bebis i dopklänning sover i någons famn. Ett barn klappar på bebisens huvud.
Foto: Albin Hillert/Ikon

Boka dop online

Om du vill boka dop och eventuell lokal för dopkalas kan du antingen boka här på webben, besöka oss, ringa eller mejla församlingsexpeditionen.

VÄLKOMMEN ATT BOKA EN TID FÖR DOP DIREKT HÄR PÅ WEBBEN

- Välj kyrka och/eller datum och få upp lediga tider i kalendern. Endast förmiddagstider finns utlagda i bokningskalendern på hemsidan. Önskar du boka andra tider kan du kontakta kansliet.

- Välj en tid och fyll i uppgifter i formuläret som öppnas. Om ni är flera som vill döpas på samma tid (t ex syskon), fyll i namn och personnummer i rutan ”Övriga önskemål”.

- Det finns möjlighet att låna lokal för dopkalas. Vi har en lokal för 40 personer och en lokal för 80 personer. Under ”Övriga önskemål” kan önskemål om lokal anges.

- När din bokningsförfrågan skickats till oss, gör vi en avstämning och återkommer till dig inom 5 arbetsdagar. Först då är bokningen definitiv.

- Det finns även möjlighet att låna dopklänning.

- Det går att boka tid för dop via webben senast tre veckor före doptillfället. Hittar ni ingen tid som passar, vill ha dopet i en annan kyrka/plats eller har andra önskemål går det alltid bra att kontakta oss per telefon eller e-post.

Vid frågor kontakta oss på 070-618 39 19 eller salems.forsamling@svenskakyrkan.se