Barnverksamhet

Kyrkans barngrupper våren 2024

KYRKIS (Barn- och vuxencafé)
På måndagar i Gyllingegården, drop in från 9.00, slut kl 11.00.
En öppen verksamhet för barn 0-5 år tillsammans med vuxen. Vi bjuder på
mellanmål, har en sångstund med miniandakt och leker och pysslar. Ett fint forum för dig som vuxen att få samtala och dela erfarenheter med andra i samma livsfas. Ingen anmälan krävs!
Välkomna! Moa och Irene

SKAPANDET (pysselgruppen)
Måndagar i Gyllingegården 13.30-15.30, F-klass - årskurs 3
En grupp för dig som är sugen på att pyssla i vår ateljé. Dessutom äter vi mellanmål, har en andakt och sjunger tillsammans! Begränsat antal platser!

SKAPELSEN (sportgruppen)
Tisdagar i Gyllingegården 13.30-15.30, F-klass - årskurs 2
En grupp där vi har kul tillsammans genom kreativa ute- och inneaktiviteter. Vi äter mellanmål, har andakt och sjunger tillsammans. Begränsat antal platser!

SKAPAREN (Juniorerna)
Tisdagar i Gyllingegården 15.30-17.00, årskurs 3
En grupp för dig som gillar att vara i rörelse utomhus genom sport/lekar och andra utmaningar inne! Detta blandat med lugnare inslag av andakt med någon sång och så mellanmål förstås! Begränsat antal platser!
Anmälan: moa.kindahl@svenskakyrkan.se

AFTER SCHOOL (i EFS Missionshus)
Onsdagar i EFS Missionshus 15.00-17.00, årskurs 6 och uppåt
Kul häng efter skolan med möjligheter till olika aktiviteter. Dessutom en lugn stund i andaktsrummet och mellanmål som vi ofta fixar tillsammans. Ingen anmälan krävs!
Välkomna! Moa och Irene

Kontakt: