Kyrkoårspodden

Kyrkoåret börjar med 1 advent och sträcker sig till Domssöndagen. I den här podden samtalar prästerna Åke Wiklund och John Alstersjö om kyrkoårets olika högtider och dagar.

Kyrkoåret börjar med 1 advent och sträcker sig till Domssöndagen. Med bibeltexter, firningsämnen och traditioner berättar kyrkans år om Guds gåvor och livet vi inbjuds att dela med Jesus Kristus. I den här podden samtalar prästerna Åke Wiklund och John Alstersjö om kyrkoårets olika högtider och dagar. En podd som utökas allt eftersom året går.

Våra poddar kan också höras i appen Acast som finns att ladda ned till din mobiltelefon. Sök på ”Svenska kyrkan på Orust”.

Hör gärna av dig med tankar och reaktioner - kontaktuppgifterna till Åke och John finns längst ned på sidan.

I del 5-7 ber vi Varbergsbönen. Be gärna du med!

Bön inför pingsten:

Kom Helige Ande,
godhetens och
sanningens Ande,
och fyll våra hjärtan
med Din kärleks eld.

Ge oss ljus,
ledning och inspiration
så att vi ser, förstår
och handlar rätt.

Ge oss nåden
att leva efter Kristi vilja
och följa Honom som är
vägen, sanningen och livet.

Ge oss ett hopp
förankrat i Gud,
vårt ursprung och mål.
Amen.