Foto: Ellen Jansson Weist

4 filmer summerar etapp 1

Renovering pågår på Hälleviksstrands unika kyrka! Nu är etapp ett klar. I fyra korta filmer berättar några av alla inblandade vad som har gjorts under etappen. Det handlar om ruttet trä och hur man ersätter det, om vackert plåtarbete och inte minst om nya kulörval för kyrkan! Se dem här!

Läs allt om renoveringen:

Kristin Balksten från Balksten Byggnadsvård AB, Anna Thorsteinsdottir, fastighetsansvarig hos Svenska kyrkan på Orust och Zdenko Petrusic från Göteborgs stift tillika Byggledare för projektet.

Renovering av Hälleviksstrands kyrka

Hälleviksstrands kyrka ska under kommande år genomgå en omfattande renovering. På dialekt heter Hälleviksstrand "Strana" men vi vet att intresset för denna unika kyrka är stort långt utanför vår egen kommun. Vi kommer löpande under projektets gång fylla på med information om renoveringsarbetet och med bilder. Läs mer.