Foto: Ulla-Carin Ekblom

Kansliet för Örebro pastorat

I Kyrkans Hus på Storgatan 27 i Örebro finns bl.a. kansliet för Örebro pastorat. Här hittar du t.ex. kyrkoherde, administrativ chef, informationsservice och andra centrala funktioner för de åtta församlingar som ingår i Örebro pastorat.

I Kyrkans Hus på Storgatan 27 sitter Svenska kyrkans informationsservice, som har öppet kl. 9–12 och 13–16 varje vardag och nås på telefonnummer 019-15 45 00. Om du är osäker på vem du söker, hjälper informationsservice dig gärna vidare.

I samma hus sitter också kyrkogårdsförvaltningen och kansliet för Örebro pastorat som arbetar med bl.a. administration, ekonomi, personal, information/kommunikation och utvecklingsstöd. Kyrkoherden för pastoratets församlingar finns också i huset. Du hittar alla medarbetare här nedan sorterade i bokstavsordning.

Nyfiken på att boka möteslokaler i Kyrkans Hus?

Du hittar bilder och mer information på vår webb.

Vi som arbetar på kansliet för Örebro pastorat