Visby Sankta Maria domkyrkas takvalv i svartvitt medan fönstren i koret är i färg.
Foto: Mattias Wahlgren

Nikodemussamtal

Onsdag-lördag under Almedalsveckan bjuder vi in till ett personligt samtal med alla riksdagspartier. Dessa äger rum i Visby S:ta Maria domkyrka. Varje samtal avslutas med en enkel kvällsmässa.

Samtal om religionens roll

I skärningspunkten mellan religion och politik. I ett öppet och ärligt samtal om religionens möjliga roll för politiken och tvärtom. Välkommen att lyssna till Nikodemussamtal.

Alla samtal äger rum i St:a Maria domkyrka, Västra kyrkogatan 2.

Onsdag 28 juni

Kl. 22.00
Samtal med Moderaternas Karin Enström och Miljöpartiets Märta Stenevi.

Torsdag 29 juni

Kl. 22.00
Samtal med Socialdemokraternas Magdalena Andersson och Centerpartiets Muharrem Demirok.

Fredag 30 juni

Kl. 22.00
Samtal med Vänsterpartiets Nooshi Dadgostar och Kristdemokraternas Roland Utbult.

Lördag 1 juli

Kl. 16.00
Samtal med Liberalernas Jakob Olofsgård och Sverigedemokraternas Alexander Christiansson.