Två kvinnor i samtal i ett vardagsrum
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Boka hembesök

Det kan finnas olika skäl till varför man önskar besök från kyrkan. Det kan vara så enkelt som att man känner sig ensam. Diakonen eller prästen kan besöka dig i ditt hem, när du ligger på sjukhus, på ditt vårdhem, korttidsboende eller var du så önskar.

Diakonen eller prästen kommer till dig

Är du ensam eller har frågor om livet och kristen tro, men svårt att komma till kyrkan kan en diakon eller en präst komma hem till dig istället.  Varje hembesök ser olika ut och formas enligt dina behov och önskemål. Det viktiga i hembesöket är att vi möts och delar stunden tillsammans.

Fira nattvard hemma

Om du inte kan komma till kyrkan och fira mässa finns det möjlighet att boka hembesök av en präst. Då kan du få fira nattvard hemma.

Boka hembesök genom din lokala kyrka

Personerna är listade i bokstavsordning efter efternamn. I sökrutan nedan kan du söka på namn och kyrka.