Lomma församling

Välkommen till Lomma församling och till ett rikt gudstjänstliv och varierande verksamheter!

Påsken 2024 i Lomma församling

Här finner man påskens alla mässor och övriga aktiviteter!

Himmel och pannkaka

Nästa tillfälle måndagen den 15 april!

Bibelstudium

Nu startar en bibelstudiegrupp tisdagar jämna veckor kl. 10-11.15 i församlingshemmets café. Start: tisdag 19 mars

Andrum i Lomma kyrka

Lunchmusik i Lomma kyrka - Tisdagar kl. 12 – 12.30

Månadsblad

Här ser man vårt månadsblad med gudstjänster och musik. Det går även att ladda ner bladet genom att trycka på länken!

Stickcafé i församlingshemmet

Ingen föranmälan krävs. Fika finns till självkostnadspris.

Gå på upptäcktsfärd i Lomma kyrka

För barn i alla åldrar! Ta ett häfte och försök svara på frågorna, lycka till!

Lediga tjänster i Lomma församling!

Just nu har vi inga lediga tjänster.

Konfirmation 2024/2025

Snart kommer det information om konfirmation 2024/2025. I Lomma börjar vi med upptakt i november och sedan ligger tyngdpunkten för träffarna på vårterminen och sommaren. Det kommer finnas olika alternativ för att passa andra aktiviteter som du har. Anmälan planeras att öppna den 1 juni.

Torsdagslunch

Torsdagar 11:30-13:30

Körsång

Vill du sjunga i kör? Titta in på denna sida för att hitta en kör som passar just dig!

Kyrkans Minsta

Måndagar kl. 14.00 -16.00 & Torsdagar kl. 10.15 -11.30 i församlingshemmet. Tisdagar kl. 10.15 - 11.30 i Byskolan. OBS: Stängt v.8 (sportlov).

Information om personuppgifter

Här kan du ladda ner ett dokument angående vilka åtgärder Svenska Kyrkan tagit efter cyberattacken som varit under 2023.

Diakoni

Diakoni är en av kyrkans fyra grundpelare. Diakoni är uppdraget att genom delaktighet, respekt och ömsesidig solidaritet möta varandra i utsatta livssituationer.

Behöver du någon att prata med?

Att få dela sina tankar med en annan människa kan göra stor skillnad!

Dop, vigsel och begravning

Vill du veta mer eller boka tid för dop, vigsel/bröllop eller begravning? Se hit!

Nödrop för Ukraina - ge din gåva!

Act Svenska kyrkan - Swish: 900 1223

Lomma kyrka är öppen

kl. 9-17 alla dagar. Välkommen!

Vill du bli medlem i Svenska kyrkan?

Här hittar du blankett för inträde i Svenska kyrkan

Kyrktaxi

Lomma församling erbjuder kyrktaxi för dig som har svårt att på annat sätt komma till det som händer i Lomma kyrka eller församlingshemmet på Skolgatan 4. Läs mer här.

GDPR i Lomma församling

Här hittar du information om hur vi i Lomma församling arbetar med hanteringen av personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning.

Lomma församling
Skolgatan 4, 234 31 Lomma

Tfn 040-41 61 20

lomma.forsamling@svenskakyrkan.se

Församlingsexpeditionen är öppen för frågor kring dop, vigsel, begravning eller rörande gravrätter och gravskötsel.

Måndag 10-12
Tisdag stängt
Onsdag 13-15
Torsdag 10-12

Hitta till oss!

Kyrkans adress är Prästbergavägen 71.

Kapellets adress är Prästbergavägen 69 B.

Byskolans adress är Prästbergavägen 74.

Församlingshemmets adress är Skolgatan 4.

Kyrkogårdsförvaltningens adress är Klockarevägen 4.

Vill du lämna blommor i samband med begravning?
Dörren på den norra sidan av kyrkan och kapellets entré öppnas 7.30 vid begravningsdagar. Ställ blommorna innanför dörren.

Kyrkans öppettider

Kyrkan är öppen varje dag mellan 9 - 17.

Tänd ett ljus, sitt en stund, be en bön.

Välkommen.