Stickcafé Vrå

Sticka, sy, vara medmänniska och delta socialt – alla är välkomna att bilda en god gemenskap i vårt stickcafé.

Vi är ett tiotal damer, och ett par herrar, som är själva kärnan i stickcaféet. Utöver att sticka, sy, vara medmänniska och delta socialt berättar vi episoder om livet i församlingen för varandra.

Stickcafét i Vrå startades efter att den kyrkliga arbetskretsen avslutats. Det fanns duktiga hantverkare och en längtan efter gemenskap men det saknades en plats att mötas. Då kom idén till ett stickcafé.

Vi träffas i kyrkstugan en gång varje månad – förutom i juni, juli och augusti då vi har sommarlov! Det huvudsakliga hantverkandet består i att göra babypaket till Erikshjälpen. Vi har hittills gjort mer än 100 st.

Träffarna annonseras i månasblad, på affischer och i kalendern.

För mer information kontakta ansvarig Elisabet Nilsson.