Foto: Nils-Åke Carlsson

Finskspråkig verksamhet

Finskspråkigt församlingsarbete i Linköping. Suomenkielinen seurakuntatyö Linköpingissä.

Tervetuloa ruotsin kirkoon

Svenska kyrkan finns också på finska - vi firar mässor och har vardagsträffar med bibelstudier och sång. Det finns även möjlighet för finskspråkiga förrättningar och samtal.

Ruotsin kirkon seurakuntatyötä on myös suomenkielellä. Linköpingissä vietetään jumalanpalveluksia tuomiokirkon Mariakappelissa kerran kuussa. On myös mahdollisuus suomenkielisiin toimituksiin ja keskusteluihin.

Olet aina tervetullut kirkkoon. Voit tulla kirkkoon sytyttämään kynttilän tai voit istahtaa kirkonpenkille ja olla hetki rauhassa. Voit tavata toisia vanhempia ja lapsia Avoimien ovien – tapaamisissa. Seurakunnissamme on yli  50 kohtaamispaikkaa lapsille ja nuorolle joka viikko. Haluaisitko laulaa kuorossa? On yli 50 kuoroa mitä voi valita. Haluatko viettää jumalanpalvelusta tai tarvitsetko jonkun jonka kanssa voi keskustella? Kirkko on avoin. Haluatko olla mukana ja tehdä maailmaamme inhimillisemmäksi? Kirkossa on mahdollisuus vaikuttaa. Haluatko olla mukana opintoryhmässä ja syventää tietojasi  tai luoda käsilläsi? Haluatko juoda kupin kahvia, keskustella hetken ja löytää uusia ystäviä? Kirkossa on monenlaisia kohtaamispaikkoja. On lounaita, kahviloita, keskustelupiirejä uskosta ja elämästä, kielikahviloita, ikonimaalausta, käsityöryhmiä, retriittejä, meditaatioita ja paljon muuta…

Linköpingin tuomiokirkkoseurakunta koostuu kahdeksasta seurakunnasta Linköpingingissä. Meidän perustehtävänämme on jumalanpalveluselämä, diakonia, lähetystyö ja opetus. Pastoraatissa o n 12 kirkkoa ja monia muita rakennuksia kuten seurakuntataloja ja hautauskappeleita. Seurakunta on vastuussa hautauksista Linköpingin kunnassa. Tuomiokirkkoseurakunta vastaa keskustan hautausmaista, Lilla Askan ja Landerydin hautausmaista.

Melkein 60 % seurakunnan asukkaista kuuluu Ruotsin kirkkoon.

Tervetuloa Linköpingin kirkkoihin. Skäggetorpin kirkko, Mikaelinkirkko Rydissä, Ansgarinkirkko Gottfridbergissä, Tanneforsin kirkko. Pyhän Marian kirkko Johannelundissa, Bergan kirkko, Vidingsjön kirkko, Landerydin kirkko, Pyhän Hansin kirkko, Hackeforstalo, Sairaalakirkko, Tuomaskirkko T1- alueella sekä Tuomiokirkko ja Pyhän Larsin kirkko keskustassa.

Välkommen/Tervetuloa!

Facebook: Kirkko - Linköping ja Motala

Svenska kyrkans verksamhet på finska i Linköping
Ruotsin kirkon suomenkielinen toiminta Linköpingissä

12/12 De vackraste julsångerna/Kauneimmat joululaulut i Domkyrkan 14.00. Agenda på finska och svenska.

26/12 Julgudstjänst/Joulujumalanpalvelus i Domkyrkan 15.00. Kyrkkaffe/Kirkkokahvit.

28/1 Mässa/Messu i Domkyrkans Mariakapellet 15.00.
Kyrkkaffe/Kirkkokahvit.

Kolme graafista kuvaa caatista, puhelimesta ja nettikirjeestä.

Palveleva puhelin

I Sverigefinska telefonjouren kan du prata finska, chatta eller skriva ett digitalt brev. Ruotsin kirkon keskusteluapu ja kriisipuhelin. Voit soittaa, lähettää nettikirjeen tai chattailla päivystäjän kanssa luottamuksellisesti.

Palveleva puhelin

020-26 25 00 joka ilta 21-23. Voit soittaa nimettömänä.  Chatti: to ja su 18-20. Nettikirje saa vastauksen 24h kuluessa: svenskakyrkan.se/palvelevapuhelin

Palveleva puheli/Sverige-finska telefonjouren

Om du behöver samtala om din livssituation på finska erbjuder Svenska kyrkan dig finskspråkig själavård via Sverigefinska telefonjouren, Palveleva puhelin, e-brev och chatt.