Barnaktiviteter

Varje vecka erbjuds flera olika barngrupper i våra kyrkor. Både öppna verksamheter och verksamheter som kräver anmälan. Varför inte babysång för de minsta eller härligt häng med musik och spel för de lite äldre.

Sång och lek för stora och små - öppen förskola   (0-5 år tillsammans med vuxen)

Mariagården

Öppen verksamhet för barn tillsammans med vuxen.
Onsdagar kl. 9.30-11.30 (start vecka 37)

Lek, sångsamling och smörgåsfika, 20:-/vuxen, barn gratis.
Vid frågor kontakta: Sofia Andersson.

Sigfridskyrkan

Måndagar 9.30-11.30 i Sigfridskyrkan (start vecka 37) . Lek, sångsamling och smörgåsfika, 20:-/vuxen, barn gratis. Kontaktperson för gruppen är Sofia Andersson.

Följ gärna vår facebooksida ”Sång & lek för STORA och små” för kontinuerlig info.

Ingen anmälan krävs till denna grupp, varken i Mariagården eller i Sigfridskyrkan.

Gruppverksamhet i Sigfridskyrkan

I vår källare finns gott om möjligheter till lek, pyssel och andra aktiviteter så som pingis, airhockey m.m. Varje gång finns en planerad aktivitet men också tid för fri lek. Vi leker, pysslar och har en stunds samling med berättelser från bibeln.

Vi tycker det är viktigt att alla barn blir sedda och att vår verksamhet håller god kvalité. Därför har vi begränsat antal platser i våra grupper. I varje grupp finns plats för 15 barn.

Anmälan krävs, och kan göras från och med v . 34 lite längre ner på denna sida.

Ledare är Malin Nordh Jonsson och Sofia Andersson

Miniorer åk fsk-2 (start vecka 37)
Tisdagar kl. 15.00-16.30

Juniorer åk 3-5 (start vecka 36)
Torsdagar kl. 15.00 -16.30

”Häng” (Stor-juniorer) åk 6-8

Fredagar kl. 14.00-16.00 (start vecka 36)
Öppen grupp där du kan komma och gå när du vill. På ”Häng” finns det möjlighet att fika, pyssla, handla i kiosk, spela switch, airhockey, göra roliga lekar tillsammans eller bara ”hänga” ihop en stund! Möjlighet till andakt finns.

Denna aktivitet kräver ingen anmälan!

Ledare är Maria Djurberg, Malin Nordh Jonsson och Sofia Andersson

Gruppverksamhet i Mariagården

I Mariagården erbjuds babysång och en minikör. Körerna för äldre barn övar i Sigfridskyrkan. Läs mer ››

Anmälan till barngrupper och barnkörer

Gör din anmälan direkt i formuläret.

Kontakter

Sofia Andersson

Församlingapedagog, Svenska kyrkan Lidköping

Barn- och ungdomskör

I våra barnkörer finns möjlighet att utveckla sin röst och musikalitet på ett lekfullt sätt. Vi sjunger i gudstjänster, på konserter och i musikal. All körverksamhet är kostnadsfri!