Medlemmar i en barnkör står och sjunger i en kyrka.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Barn- och ungdomskör

I våra barnkörer finns möjlighet att utveckla sin röst och musikalitet på ett lekfullt sätt. Vi sjunger i gudstjänster, på konserter och i musikal. All körverksamhet är kostnadsfri!

Babysång

Välkommen till sång och dans för det lilla barnet i Mariagården. Babysång erbjuds på onsdagar kl. 10.00 vid ett begränsat antal tillfällen under terminen, och anmälan krävs. Har du frågor eller vill anmäla dig kontakta Josefin Creutzer.

Minikör: killar och tjejer 4-5 år.
Mariagården, onsdagar kl.15.00-15.30

Det finns 10 platser, anmälan till Josefin Creutzer.
Ledare är Josefin Creutzer och Sofia Andersson.

Sångfåglarna, barnkör: För dig som går i förskoleklass – årskurs 2,
Sigfridskyrkan tisdagar kl. 14.15–15.00.
Här sjunger vi på gehör, utan noter och textblad och allt lärs in med lek och rörelse. Barnen serveras mellanmål.
Ledare är Miriam Gindemo och Emil Persson.
Anmälan till Miriam.

Diskantkören JOY: För dig som går i årskurs 3 – årskurs 5,
Sigfridskyrkan tisdagar kl. 15.15–16.00.
Dags för notpärm! Vi lär oss mer om noter och sångteknik. Vi börjar med att äta mellanmål.

Ledare är Miriam Gindemo eller Emil Persson.
Anmälan till Miriam.

Anmälningsformulär

Gör din anmälan direkt i formuläret.

Ungdomskör & Ungdomsband

Ungdomskören och Ungdomsbandet arbetar i projektform inför konserter och mässor. Under 22/23 deltog de t.ex. i en julkonsert, en Ted Gärdestad-Mässa samt vid konfirmationer. Gruppen har inga fasta övningstider, utan anpassar sig efter deltagarna, så att det ska fungera för alla.

Åldersmässigt riktar sig gruppen till dig som går på högstadiet upp till ca 25 år.

Är du intresserad kan du höra av dig till Miriam Gindemo.

Barnaktiviteter

Varje vecka erbjuds flera olika barngrupper i våra kyrkor. Både öppna verksamheter och verksamheter som kräver anmälan. Varför inte babysång för de minsta eller härligt häng med musik och spel för de lite äldre.

Personuppgiftshantering i våra barngrupper

När ditt barn deltar i vår verksamhet behöver vi hantera era personuppgifter. Läs mer om vad det innebär och om dina rättigheter ››