Intagning av vattenkannor
Foto: Josefin Bergius

Vattentillgång på Lerums kyrkogård

Lerums kyrkogård har sommarvatten vilket innebär att ledningarna riskerar att frysa. Därför stängs vattnet tillfälligt av under de kallare månaderna för att undvika skador på ledningarna samt vattenläckage.

Kyrkogårdsförvaltningen använder generella datum för påkoppling respektive avstängning av sommarvattnet på vår kyrkogår.

• Varje vår sätts sommarvattnet på omkring den 15 april  (om temperaturen tillåter)
  • Varje höst stängs sommarvattnet av omkring den 15 oktober

Om datumen infaller på en helg sker påkopplingen eller avstängningen på en vardag strax innan eller efter det generella datumet.

När vattnet stängs av plockas samtliga vattenkannor in, dock finns det kvar vaser på våra serviceplatser.

KONTAKTA LERUMS KYRKOGÅRDSEXPEDITION

Hos oss kan du boka tid för gravvisning, gravsättning och borgerlig begravningsceremoni. Det är även till oss du vänder dig med frågor gällande gravplatser, gravrättsinnehav, gravskötsel och övriga kyrkogårdsärenden.

Vår expedition är öppen helgfri vardag kl. 10:00 - 12:00

E-post: lerum.kyrkogarden@svenskakyrkan.se

Besöksadress:
Kastenhofsvägen 6, 443 35 Lerum
För att se karta över kyrkogården, klicka här.

Postadress: Lerums kyrkogårdsförvaltning, Box 126, 443 23 Lerum

AVVIKANDE ÖPPETTIDER:

Under sommaren 2023 kommer kyrkogårdsexpeditionen att vara stängd varje torsdag mellan vecka 26 – 34.

Juldagen, 25 dec – Stängt
Annandag jul, 26 dec – Stängt