Någon att prata med

Vill du prata med någon? Vi finns här för dig! Att ha någon att prata med är ett mänskligt behov. Vem du än är och vad du än är i för livssituation är du alltid välkommen att höra av dig till kyrkan för att prata med präst eller diakon. Du behöver inte vara troende eller medlem i Svenska kyrkan. Vi nås för samtal via telefon, epost.

Längst ner på sidan finns kontaktuppgifter till församlingens präster och diakoner. Du är välkommen att höra av dig! Vi finns här för dig!

jourhavande präst

Om du är ledsen, rädd, orolig eller känner dig ensam.

är du äldre, 60+?

Saknar du någon att tala med om det som tynger dig?
Boka samtal via telefon hos Samariterhemmet i Uppsala. De har legitimerade psykoterapeuter. Boka tid måndagar kl 09.00-11.00. Telefon 073-074 78 23 eller mejla till: samtalsmottagning1@samariterhemmet.se

Susanna Lillsjö

Kungsängen-Västra Ryds församling

Diakon

Mer om Susanna Lillsjö

Inriktning vuxna och äldre. Diakon med diplom från Silviahemmet (kunskap om kognitiv sjukdom, demens.). Kunskap om psykiatri och neuropsykiatri (NPF).