Foto: Johannes Frandsen/Ikon

Körer för barn, unga och vuxna

Sjung ut i någon av församlingens körer! Vill du veta mer, kontakta oss. Vi vill gärna bli flera körsångare.

BARNKÖRER
-Alla sångsugna barn & ungdomar är välkomna!
-Är du intresserad? Hör av dig till Jesper Tylöskog.

Astronauterna 5-7 år

Välkommen och hoppas du vill sjunga i kören! Tanken är att våra sångtoner ska lyfta och fara uppåt, precis som astronauterna gör i sina rymdraketer! Alla barn som är nyfikna på att sjunga är välkomna. Vi tränar våra röster, lär oss fina sånger, utvecklar vår känsla för att framträda, och så har vi kul ihop!

Tisdagar kl. 16.15-16.50. 5 september - 12 december
Plats Klockargården, stora salen, Kyrkvägen 35.
Körledare Jesper Tylöskog.

Decibelkören 8-12 år

Vi tränar våra röster, lär oss fina sånger, utvecklar vår känsla för att framträda och vi har kul ihop! Här börjar vi använda oss av noter och text när vi övar på sånger. Körerna sjunger i gudstjänster och ibland vid andra samlingar t.ex. musikcaféer eller konserter. I adventstid går vi ett Luciatåg. En gång per år gör vi en körresa eller utflykt där vi framträder någon annanstans, hittar på en rolig aktivitet samt lärkänna varandra bättre.
Anna-Emelie Thulesius, fritidsledare finns på plats kl 15.00 med mellis.

Onsdagar kl. 16.15-17. Den 6 september - 29 november.
Plats Klockargården, stora salen, Kyrkvägen 35.
Körledare Jesper Tylöskog.

VUXENKÖRER
-Är du intresserad?
-Hör av dig till oss så berättar vi gärna mer.

Andreaskören

En vuxenkör som framför allt sjunger på gudstjänster men även ger konserter. Körvana och notläsningskunnande är en fördel men absolut inget krav.
Tid Tisdagar kl. 14-16. 29 augusti - 19/12
Plats Kungsängens kyrka. Kyrkvägen 35.
Körledare Eva Mering.

Västra Ryd Voices

Är en kör för alla åldrar som sjunger gospel och pop, gärna med koreografi, ger konserter och sjunger på gudstjänster. Här lär vi in det mesta på gehör.
Tid Onsdagar kl. 18-20. 30 augusti - 20 december
Plats Kungsängens kyrka. Kyrkvägen 35.
Körledare Eva Mering.

Ceciliakören

Ceciliakören är en vuxenkör med en bred repertoar, allt från jazz & visor till större klassiska och nyskrivna körstycken.
Tid Måndagar, 18.30-22.30. 14 augusti - 18 december.
Plats Klockargården, Kyrkvägen 35, Kungsängen
Körledare Alvar Nilsson

Capella Cantica

Capella Cantica är en vuxenkör med en bred repertoar, allt från jazz & visor till större klassiska och nyskrivna körstycken.
Tid Onsdagar kl. 18.30-22. 16 augusti - 20 december.
Plats Klockargården, Kyrkvägen 35, Kungsängen
Körledare Alvar Nilsson.